Asuntomessujen vaikutus hakumääriin

Asuntomessujen vaikutusta palveluiden kysyntään voidaan tutkia ihmisten hakukonekäyttäytymisen mukaan. Haettu sana tai sanayhdistelmä kertoo jo hyvin paljon hakijan motiiveista. Mitä täsmällisempi haku, sitä todennäköisemmin ollaan lähellä ostopäätöstä.

Tästä syystä ne yritykset, jotka löytyvät hyvin hakukoneesta, hyötyvät ensisijaisesti kohonneista hakumääristä. Varmista löytyminen oikeiden hakujen yhteydessä.

 

Milloin hakumäärät kasvavat

Hakumäärien kasvu alkaa n. 9-12 kuukautta ennen Asuntomessuja. Aluksi nousevat majoitukseen ja liikkumiseen liittyvät haut. Tämän jälkeen lähtevät nousuun oheispalvelut, erityisesti muuhun vapaa-aikaan liittyvien palveluiden haut, mm. golfaukseen, kylpylöihin, vesipuistoihin, huvipuistoihin ja liikuntapalveluihin liittyvät haut.

Tonttien hakumäärät nousivat Mikkelissä helmi-maaliskuussa korkealle tasolle ja pysyneet normaalia korkeammalle tasolle.

Aivan messujen alla ja niiden aikana nousevat vielä pysäköintiin, ruokailuun, autonvuokraukseen ja päivittäisiin ostoksiin, kuten apteekkien tai vaate- ja kenkäkauppojen palveluihin liittyvät haut. Messujen ollessa käynnissä, ovat kaikki haut ylhäällä.

Monilla toimialoilla hakumäärät saattavat olla vielä messujen jälkeen kohollaan. Oletettavasti alueelle jää enemmän matkailijoita ja messualuetta tullaan myös myöhemmin ihastelemaan.

 

TUTKIMUS HAKUJEN KASVUSTA MIKKELIN ASUNTOMESSUJEN 2017 YHTEYDESSÄ

Vertasimme vuoden 2016 kesä-heinäkuun hakumääriä vuoden 2017 kesä-heinäkuun hakumääriin. Vertailussa on tutkittu vain sanoja, joissa esiintyy sana Mikkeli, jotta voidaan olla varmoja hakujen kohdistumisesta Mikkeliläisiin palveluihin. Esim. ”hotelli Mikkeli”.

lähde Google Avainsanojen suunnittelija
Varmista oman digimarkkinointisi toimivuus ja ota osasi alueen kasvusta!